07 december 2007

Underbara fredag.

Idag skulle vi bort på glöggafton, men jag orkar inte. Huvet och nacken hänger inte med och kroppen värker så vi stannar hemma. Det har varit för mycket den sista veckan och min utbrända kropp orkar inte med stressen som varit.

Men nu skall det tagas nya tag över helgen, barnen vill baka och jag vill med baka, så jag hoppas jag kan mobilisera krafterna.

Idag köpte jag 2 kg räkor så ikväll blir det räkfrossa till middag, och du Mindi, de är färska, råsa, fasta, salta och huggans goa. :-)

Idag visar jag paket sju, som sitter tillsammans med paket 1, 3 och 6. Alltså den lilla lilla stjärnan lyser nu över den lilla lilla sköldpaddan och den lilla lilla lingonkvisten, som sen står bredvid den lilla lilla snögloben som var paket 6. Visst är de söta tillsammans. Paket 5 var en praktisk hänge med fack, där skall jag ha hundens alla leksaker sorterade efter bollar, pipdjur och annan skit. :-)

Kramis på er och glöm inte att njuta av fredagskvällen för det är en hel vecka kvar till nästa.

6 kommentarer:

  1. Mmmm... gott med räkor!! :-) Fast sist jag köpte färska räkor så gick de INTE äta! De var så otroligt salta att jag bara lyckades få i mig ett par stycken. Sonen som i vanliga fall älskar räkor ratade dem också. Så vi slängde nästan ett helt kilo. Kanske var gamla räkor och de försökte dölja smaken med salt?! ;-)

    Vad fint du har där i ditt fönster med alla swap-grejer!

    Trevlig helg!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja det är härligt med fredag:)
    Och räkor! Mumsigt.
    Ha en fin helg, gumman.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Så tråkigt att du inte orkar med en glöggkväll, det är väldigt mysigt. Hoppas att kroppen är bättre så att du och barnen får baka och det kan lukta så där gott i hela huset.

    kram Annika

    SvaraRadera
  4. Attans att det har hunnit bli lördag. Annars hade jag smugit in och knipt några räkor av er!
    Men jag är en ärlig tjuv, och hade erkänt på stört. ;)

    Visst är det trist då stalla och hagar svämmar över av allt detta jäklans regn. Jag tycker så synd om hästarna så jag håller på att gå av på mitten. De står där under träden, med rumpan mot vinden, och har långtråkigt.
    I morse bad jag Maken bygga tak över hela hagen, men det ville han inte (!?).
    Men in tar jag dem inte, då jag vet att de mår bäst utomhus iaf, oavsett vädret. Jag hade bara önskat att de kunde få torka till lite mellan varven... :(

    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram
    /Myra

    SvaraRadera
  5. Hoppas hoppas du fick en jättemysig kväll trots brist på glögg, räkorna lät nu nästan ändå bättre:)

    Hoppas ni även haft en trevlig helg och att värken är borta och hela huset luktar nybakat:)

    Kramar i MÄNGDER!!!

    SvaraRadera
  6. hoppas nu helgen varit skön... här har både filippa och micke maginfluensa så det blidde varken kalas eller annat pysslande. Mest bara uppassande.
    *kram på dig*
    jenny

    SvaraRadera