06 december 2007

Mina bidrag till stämpelstafetten!

Monokromskt kort, jag fick orange.

Sen skulle vi slaviskt följa en skiss, och det gjorde jag.
Jag skulle med ha 5 gem på mitt kort

Här skulle vi följa en skiss slaviskt


Sen skulle vi göra ett Blingbling kort och
det gjorde jag, så här är blingbling för mig.

Sen vart det en skiss igen som vi inte fick måla med
distresser eller akvarell
Jag målade med chalk samt använde den röda färgen från textilfärg.

Sen skulle vi göra kort med olika antal stämplar,
jag skulle använda 5 stämplar, vilket jag gjorde.


Här skulle vi göra ett bidrag som vi fick använda vilka stämplar vi ville men dekorationerna skulle börja på "G".så jag gjorde en galge.
Denna utmaning ströks sedan av olika anledningar.
Vi skulle med göra en dekoration till granen,
gjorde en papperskula.

Sen var det dax att göra julkort i olikaformer,
jag skulle göra triangel.
Här skulle vi göra ett svartvitt kort,
där det också skulle stå God Jul på kortet.


Sist men inte minst, nu kommer mitt favoritkort,
denna stämpel är nog en av mina största favvisar,
hans ögon är såååå snälla och goa.
Och den utmaningen hette "Less is more"

6 kommentarer:

  1. Skönt att det är fredagmorgon. Även om jag verkligen gillar mitt jobb och ibland jobbar helg när jag har en idé så är känslan av fredag som befriande. I morgon ska jag på ett storhejdundrande eftermiddags födelsedagskalas och det känns roligt. Mindre roligt är presenter men jag har funnit ett dessertvin , com jag inte minns nu, som passar bra till choklad så ikväll tänker jag göra lite tryffel att ha till.

    Är på liten blogrunda för att mysa lite innan jag drar igång allt arbete här. Önskar dig en skön andra advent.

    Vilka härliga stämplar du verkar ha.

    Ta vara på dig.

    SvaraRadera
  2. Men jag blir alldeles stum....vad duktig du är, allt är jättefint som du gjort!!!!
    Ha en härlig helg och kram!

    SvaraRadera
  3. Så himla många snygga och läckar kort...Blingkortet är så tufft och fem stämplar kortet så himla fint gjort och målat.

    SvaraRadera
  4. Du är så fantastiskt duktig vännen!!!
    Så mkt fint!:)

    Jag blir så himla himla glad för allt snällt du skriver till mig!
    Du är en ängel!

    Idag skall jag på julfest och antagligen ut och dansa efter, 2år sen sist:)
    Längtar!

    Hopaps du får en mysig kväll du med vännen!

    Massor massor med kramar!

    SvaraRadera
  5. Du gör så mycket fina kort!!! jag är så sugen på att testa detta med kortmakeri lite mer ordentligt. Ska nog kolla efter någon prova-på-kväll eller nåt sånt :)

    Ha en skön fredag och helg!!

    Kramisar
    Flisan

    SvaraRadera
  6. Vad du är duktig!! Jättefina kort!
    Hoppas jag får ihop lite "god-jul" på mina kort... det tror jag att jag ska klara!! =)

    Kram

    SvaraRadera