08 juli 2007

Synonymer på regn-ord

Regn
spöregn
dugg
regnar småspik
strilregn
ösregn
Rusk
Busväder
Oväder
Hundväder
Nederbörd
regnskur
skur
regnby
väta
skvalar
regnrusk
Dåligt väder
Våtväder
Storm
Hundväder
Nederbörd
regnskur
skur
regnby
fuktighet
blöta
fuktigt väder
Skyfall
Häftigt regn
Störtregn
Störtskur
Slagregn
Hällregn
Rotblötor
Droppe
Skvätt
Oväder
Stänk
Sankhet
Luftfuktighet
Flöde
Översvämning
Vårflod
Syndaflod
Ha en trevlig dag, ni som har några solglimtar, njut!

Igår, eller när det var så gjorde jag 2 kort och som tema hade jag 2 olika uttryck man kanske använde mer förr, men roligt var det att göra, så idag fortsätter jag med ett par till. Man måste ju sysselsätta sig lite nu när det regnar.

Ha en bra dag.

5 kommentarer:

  1. skitväder


    Helt otroligt att det aldrig ger sig hos er. Hur mycket kan det regna liksom??? Men du skapar underbara kort i alla fall... njuter!

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  2. Jättefina kort.
    Här regnar det oxå, har gjort ett par veckor nu känns det som och vi har bara fått se solen lite då och då.Jag hoppas solen kommer om en vecka i alla fall, då går jag påsemester och är ledig i 6 veckor! LÄNGTAR!!
    Kram MAlin

    SvaraRadera
  3. Vilka fyndiga kort du gjort netha, jätteläckra!

    Kärt barn har många namn säger man ju, men då borde det inte finnas så många synonymer till regn! USCH och FY säger jag.
    kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jätteläckra kort! Och så många synonymer! Vi har fått en släng av sleven vi med. Inte störtregn men dock regn lite nu och då. Ha det gott! Kramis!

    SvaraRadera
  5. hihi.. roliga kort du gör!=)

    SvaraRadera