07 mars 2007

Fniss, jag har blivit dattad!

DATTEN !
Oooops jag har blivit "tagen" av Cina, Cia och Elisa :)
REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggaresom blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör enlista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Okej - mina underliga 6 saker:

1. Jag är hysteriskt livrädd för tandläkaren, men har på senare år börjat förlika mig. Men ofta har jag orolig mage i ett par veckor innan. När jag går ut från käftis är jag lika glad varje gång att jag överlevde.
2. Jag har en väldans klaustrofobi, får panik när jag känner mig instängd eller fasthållen, beror på att jag som barn från bebisstadiet till tonåret låg instängd i tält med kokande vatten och var ifrån mamma varje gång jag blev sjuk i krupp och det var rätt ofta. Jag får samma panik som jag hade då, jag får inte luft.
3. Jag är enormt höjdrädd, och då menar jag allt över 1 meter upp ovanför marken.
4. Varje gång jag går på toaletten både dag och nattetid så måste jag kolla ner i toan och se att inga ormar ligger där. Jag skulle dö om en snok bet mig i baken. J
5. Jag är enormt mörkrädd, speciellt för kvällspromenader, då är jag glad för att jag har min stora hund. Jag är nog inte så rädd för spöken utan för gäng med ungdomskillar.
6. Jag älskar att vara gravid, det är nog de mest enormt fantastiskaste perioder i mitt liv, jag bara älskar det. Skulle kunna vara gravid jämt, det är en sån mäktig resa.

Jag utmanar: Ulrika, Mindi, Cloudberrie, Kottemor och Paula

3 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina "underligheter" ;) så jag antar utmaningen och ska klura ut mina med. Jag har ju inga... :)))

    KramKRAMkram

    SvaraRadera
  2. mörkrädd - ja huuu det är jag också! Kan jag undvika att gå ut när det är mörkt så gör jag det. Och blir jag tvungen att tex gå och handla när det är mörkt får någon av barnen följa med.

    Tack netha för du gjorde min födelsedag rolig och gav mig härliga skratt - du är GALEN !!!! :)
    *kramar om*

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa om dina "underligheter".

    kram Annika

    SvaraRadera