22 augusti 2006

Varför jag shoppar!


Vad är det för någon gen eller bacill som gör mig till en stor-shoppare av pyssel och vad är det som gör att det är så himla kuligt.

Jag tycker det är trist att gå i affärer i vanliga fall, men att handla pyssel är vansinnigt roligt, både på Internet och in real life

Kan det vara för att;

  1. Pyssel kan man ha i många olika färger.
  2. Man ehöver inte leta bara efter stora storlekar.
  3. Eller kan det vara så att inget blir fel av det man köper, allt kommer ju till användning.
  4. Pyssel får man ju aldrig för mycket av.
  5. Man får plats med mycket pyssel på mindre yta än annat skräp man måste ha.
  6. Man blir inte mätt på pyssel, man hungrar ofta efter mer.
  7. Allt är ju tillåtet inom pyssel.
  8. Man blir lugn när man pysslar.
  9. Man behöver inte prova allt pyssel i trånga provrum innan man shoppar.
  10. På reor sitter man hemma och bara trycker på köpknappen på tangentbordet, man slipper alla vassa armbågar från hysteriska tanter.
  11. Man kan pyssla när man vill, hur man vill och bara om man vill.
  12. Fantasin kan flöda, ju mer ju bättre
  13. Man behöver inte ett normalt socialt liv.
  14. Man behöver bara visa det man vill visa, de som blev dåligt vet ju ingen annan om.

Tänker man efter kan man nog få ihop några till anledningar. :-)

Ha en bra dag!

Här kommer det 4 ATC som jag har gjort i dagarna.

7 kommentarer:

  1. Åhhh va jag gillar dina fina ATC! Du inspirerar mig :-)
    Håller fullständigt med dig om shoppingen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbara ATC! Sååå läckra! Kramis!

    SvaraRadera
  3. Dina ATC är verkligen underbara och RÅÅÅSA netha! Din lista är fantastisk, tänk så många anledningar det fanns. Nu kan jag fortsätta shoppa utan att ha dåligt samvete, TACK för det!!

    kram Annika

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara ATC. Gillar den översta allra mest! Du är grym!=)

    SvaraRadera
  5. Kunde inte ha skrivit det bättre själv - instämmer i varje ord!!
    Och ser man på - här var det råååsa både längden och tvären *fniss*
    Ursnygga - du har en sådan talang netha !!
    *kram*

    SvaraRadera
  6. HEj hej!

    Hoppas att allt är bra med dig.
    Vårdar sonen som börjar tycka det är trist hemma = friskhetstecken enl mig....

    Ha det så bra! Hoppas du hittar ngn träfällare. Det är inte billigt... hua.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbara atc! Och pysselshopping är ju så kul (och det passar alltid och man är aldrig för blek för fet...)

    SvaraRadera