23 november 2010

Vad det snöar!


Idag är det riktigt vinterväder, det är vitt, det blåser också kalla nordliga vindar. Hästarna som äntligen fick ett skjul för ett tag sedan har invigt den idag, de står därinne och sover lunch. :-)

Vi var ju tvungna att köpa en ny ugn i helgen, idag skall jag inviga den och baka lite bröd, gröten är kokt, så idag blir det grötfrallor. Mums! Barnen älskar hembakt bröd och så även jag.

Idag fick jag ett mail om att mitt paket på julswappen var på väg, jag undrar jag vem jag har fått som tomte i julswappen, lika spännande varje gång. Nu är det fjärde året jag deltar och inte tänker jag sluta nu, så länge Mindi orkar ställer jag upp.

Kortet idag är på vår gulliga Bossehund som alltid får sällskap av Dora 7 veckor (här), en av våra kattungar, hon bara älskar honom. Kortet är lite mörkt men ni anar nog hur söta de är, en grå och en brun!

Ha en bra dag.

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild!!! Kissen ser precis ut som vår kisse vi hade. *saknar*

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med ny ugn! Eller ja, oftast kommer ju sådana utgifter ganska olämpligt, som nu innan jul å allt... men det är ändå härligt med nytt...
    Själv har jag dragit fram vår spis nu och sprayat litervis (nåja) med rengöring där bakom. Nu väntar jag in maken som lägger barnen och så ska han få en glad överraskning när han kommer ner. Han får äran att skrubba. ;)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga sötnosar, man vill bara krama och klappa på dom :)

    Nu har du fått en award i min blogg :)

    SvaraRadera