11 augusti 2008

Måndag ...... nästan tisdag!

Nu sitter jag här igen och funderar på att gå och lägga mig, förstår inte vart dagarna tar vägen.
Imorgon skall vi ner till mamma och pappa och hjälpa till med gräsklippning och lite trädfällning och röjning. Lilla pappa får ju inte arbeta än med sin arm, så det är bäst att ta hand om de sakerna innan han gör det själv. :-)

Jag har funderat lite över min envetna pappa, en pappa som inte gillar att bli tillsagd att man "inte" klarar/skall göra det eller det. För då blir det ju istället att han gör det eller det för att bevisa att han kan det.

Jag funderar vidare, precis sådan är ju jag med! Jojo regler är bra men ramar är vidrigt, jag vill vara fri att göra det jag vill när jag vill eller bestämmer mig för att göra det.

Jo jag är nog lik min pappa, helt klart!

Lilla Renate har det bra, hon har fått Gustav 8 år att ta hand om henne som bara den, jag är imponerad att han gör det så helhjärtat, allt för att hon skall trivas och inte längta ihjäl sig efter Mindi och hennes familj. Han är sååå gullig!

Nu mina vänner skall jag återigen lägga mig i sängen, fast först skall jag borsta tänderna.
Kortet härunder gjorde jag igår för att visa vad man kan göra med saker från PaperMaze. Konstigt, kortet är vitt ibakgrunden men det visar ljusblått.

3 kommentarer:

  1. God morgon!
    Klaockan är nu halv sju och det är tisdag morgon!

    Tiden går som du säger fort, men varför går nätterna lika fort?

    Även jag är lik min far. Ibland kan jag bli så frustrerad på mig själv att jag tar efter honom på saker som jag själv har irreterat mig på hos honom, speciellt då jag var yngre... Men tydligen så är det bara någonting som jag måste acceptera *ler*

    Jag känner att jag har kommit tillbaks i livet igen efter skilsmässan. Nu gäller det bara att få barnen att gå samma väg!

    Tack för din kommentar på min blog!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kort!!!!
    Ni har så mycket fina saker nu så jag önskar verkligen att jag gjorde egna kort eller scrappade. ;) men jag får ju istället vara med och leka lite med bilderna. ;)

    Förstår väl jag att RENATE har det hur bra som helst. :)Fattas väl bara annat när hon är hos en sån mysig familj. :) Jag är imopnerad över alla nya vänner hon REDAN har fått. Thékalas och allt. ;)

    Ha det så bra i dag hos mamma och pappa.

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  3. Tack för underbara muffins!!!

    Kram kram kram
    M I N D I

    SvaraRadera