24 juli 2008

Torsdag!

Idag har vi varit på Norhalla marknad (tror det hette så), ojojoj vad varmt det var, så inte orka vi gå så länge inte. Nu är vi hemma igen, barnen har badat och jag har hängt mer tvätt, alla är lite trötta och inomhus.

Pappa är lite dålig så jag är orolig för honom, men jag hoppas att medicinen gör honom pigg fort.

Gubben min bygger lådor som jag skall kunna plantera kryddor i, hela kryddgården har ju blivit uppätet av sniglar de sista 3 åren. Och med hjälp av dessa höga lådor så skall de förhoppningsvis inte komma upp, om de inte tar helikopter.

Japp vi har fått in lite goa läckra papper och stickers i vår shop, så jag gjorde ett par kort, ett visar jag idag, tårtpappret är ju privat förstås. Inscanningen blev sned, kortet är rakt i verkligheten jag lovar.

Ha en bra lördag.

3 kommentarer:

  1. Idag var sannerligen sommarvärmen tillbaka! Låter toppen med kryddlådor, så får sniglarna allt hålla sig borta för det är underbart med kryddor. Vi har en liten kryddträdgård, härliga dofter.

    Kortet är supersnyggt, läckert med tårtpapperet.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. lir väl bekvämt med lådor med ben, då slipper man ju böja sig när du ska hämta kryddorna ;-)

    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt kort!!

    Lycka till med kampen mot sniglarna! Vi har också mycket mördarsniglar, men vi har kommit på att man kan göra snigelfällor: man fyller en glasslåda eller liknande med lättöl och gräver ner den i marken, så att sniglarna kan krypa ner i den. De är MYCket förtjusta i öl! Idag fångade vi 11 stycken och i går 8! Förhoppningsvis blir det snart färre och färre...

    SvaraRadera