23 oktober 2007

Solen lyser.......

.......och jag mår lite dåligt faktiskt.

Nu har FK´s doktor bestämt att jag skall arbeta 50% och sedan ha sjukbidrag resten av tiden, och det har de bestämt utan att över huvud taget har träffat mig. Även fast de har fått papper från läkare och psykiater, sjukgymnast att jag inte klarar detta så har detta beslut kommit.

Inte nog med det så skall jag söka ett nytt jobb, jag var ju arbetslös innan, suck. Och vem vill ha en 53 årig kvinna, med problem med värk, samt en hjärna som är bränd i kanterna, har lätt att bli virrig när jag blir stressad, småbarn som är rätt sjuka.

Jag har inte orken att mottivera dem att anställa mig, mina händer orkar ju inget, de somnar ju hela tiden, min brända hjärna har inte den kapaciteten att handskas med en massa nya saker/händelser utan att förorsaka svett och ångest, fibron gör ju inte det hela bättre, eftersom jag vaknar flera gånger varje natt av värk, störd sömn och sjuka barn får mig ju inte heller att må bättre.


Men självklart skall jag gå till arbetsförmedlingen, självklart skall jag söka jobb och göra det de begär av mig, för de kan ju spara några kronor....................ett tag, för när jag inte orkar längre då kommer jag falla lägre och så kommer det ta ännu längre tid att komma tillbaka.

Ja, suck, idag undrar jag och funderar på hur FK´s läkare är funtade.

7 kommentarer:

  1. jadu, ibland undrar man.
    Jag förstår om du känner dig vissen och frustrerad.Eller ska man använda ordet maktlös?

    Tusen kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja man undrar och funderar och frågar sig hur länge till FK ska få hålla på så här. HUr många människor är det inte som blir knäckta av denna koloss i vårt välfärdssystem?

    Stora kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Snyggt jobbat av vännen Mindi :) Men det är du som fyller med innehåll.

    Jag kan se två bitar i det du berättar, visst kan man ha svårt att förstå alla gånger hur FK tänker men... Man kan också vända på steken och tänka så här att de har inte gett upp att du ska kunna fungera och vara värd ett jobb! Men du måste få stöd och hjälp att hitta det som skulle fungera för dig, verkar vansinnigt att bara säga att jobba halvtid med det du har i bagaget.... Hoppas att det kan ordna sig till det bästa för dig min vän!

    SvaraRadera
  4. Ja vad ska man säga.?????? En vacker dag kanske de själva blir sjuka och kan förstå. Fast man får väl se det possitivt som Annika skrev. De har inte slutat tro på din jobbkapacitet än i alla fall

    kram am

    SvaraRadera
  5. Ja inte vet jag hur de tänker. Varför inte ta ett stort tänk om hela arbetsmarknaden i kombination med människor mående... Men det blir väl både jobbigt och dyrt. dessutom kan det ju ge ett positivt resultat... Hmmm... Blev en halvbitter kommentar. Men det är ju så det känns när man hör om dessa beslut. Kramar...

    SvaraRadera
  6. Jag vet att de är *biiiiip* där på FK. Hoppas att det löser dig så småningom.
    Sänder dig i alla fall en riktigt stor kram!
    /Karin

    SvaraRadera
  7. *suckar djupt*
    Det var det där med att man behöver vara för frisk för att orka slåss om sin sjukdom... :-\
    Jag förstår din maktlöshet. För amn vill jui nte heller hamna ännu längre ner på botten

    SvaraRadera