03 augusti 2007

Ojojoj, nu är det fredag igen!

Flera dagar har passerat utan att jag suttit här, men det är väl så det skall vara på sommaren. Själv är jag ju inte aktiv på andras bloggar nu heller, men det är väl så det skall vara på sommaren med.
Nu har vi satt upp 2 spaljeer samt förberett för salixstaket till våren, alla stolpar är nere i jorden men vi har satt upp fårnät så länge, allt med tanke på lille Bosse. Nu kan ha skutta omkring i nästan hela trädgården, så han är nöjd minsann.
Nu skall jag utanför det kommande staketet gräva lite gropar och plantera en massa roliga saker som björnbär, vinbär och annat smått och gott. Alla örter jag satte för två år sedan är nu uppätna av sniglarna, så jag får gå på buskar och se om de äter det. Sen skall det planteras klängrosor på spaljeerna.
Vi har i år grävt en bautastor grop där vi tänkte ha poolen som vi köpte förra året, ni vet den på 35000 tusen liter. Men nu är gropen färdig och vi glömde gräva för dränering och inser att nu har vi snart en riktig pool. ;-) Och då fortsätter ju tanken, skall vi gräva lite till och mura en riktig pool i stället. I år tänker vi ju inte sätta upp poolen, utan vi får fundera mer på detta känner vi, för som det blev nu blev det inte riktigt som jag tänkt mig, men gubben min är nöjd.
Sen skall vi äntligen börja bygga en friggebod där vi kan ha cyklar och trädgårdsredskap, då får vi ut allt från garaget och Anders kan bygga sig en verkstad där och jag kan få slut ut väggen från mitt pysselrum och få det lite större.
Ja allt tar tid och en renovering föder en annan, så vi har att göra ett par år till. :-)
Idag 2 kort där jag fortsätter att göra efter olika talesätt.
Först ett favorituttryck som min gubbe använder, "ta dig i brasan" sen ett som även jag använder "det var nära ögat".
Nu skall vi ha 2 veckors semester till så det blir nog inte många inhopp i bloggen, men några skall det bli.
Ha det gott, så gott man kan ha det i sommarregnet.

7 kommentarer:

  1. Jag kan inte klaga på vädret,här uppe har vi haft en bra sommar.
    Fina kort du gjort.=)
    Vi håller oxå på att fixa i trädgården,kul när man börjar se resultatet.
    Hur är det med "lilla"Bosse?
    Ha en skön semester vännen!

    SvaraRadera
  2. Sommarregn kan man verkligen kalla det...just nu öser det ner.

    Det är ju kul att fixa i hemmet även om det inte alltid blir riktigt som man har tänkt sig. Vem vet - det kanske slutar med att ni bygger en simhall ;-)

    Hoppas att du får en härlig semester.

    Kram från en som inte heller är så nätaktiv.

    SvaraRadera
  3. Du verkar vara riktigt i farten minsann. Så då förstår man varför du inte hinner med datorn. Får väl se fram emot hösten och lite mer datatid ;-)

    kram am

    SvaraRadera
  4. ja du sommaren är inte till för att sitta inne framför datorn. Visst är det härligt att vara ute och fixa och greja eller att sitta och njuta av lugnet!

    Jag har oxå varit dålig på att uppdatera min blogg, har inte haft tid/lust/ork. Idag har jag gjort årets första julkort och de finns faktiskt att beskåda i min blogg *fniss*
    Ha det gott!
    kram Annika

    SvaraRadera
  5. Voine, voine, vad ni såt i och har er. Det låter riktigt inspirerande!
    Vi har också mååånga planer och klarar vi att genomföra hälften av dem denna sommar(som snart är slut?!*gulp*) så är vi ganska så nöjda. *s*
    Stor kram från mig till dig.
    //Lallis

    SvaraRadera
  6. Oj, vad ni grejar. Var är salixstaket för något?
    varför blev inte grävningen som du planerat? Funderade faktiskt över häromdagen hur det blev med er pool. Om den kom upp eller ej.

    SvaraRadera
  7. Det är så mysigt med lite trädgårdspyssel och ni verkar ha många järn i elden!!:)

    Vår "grop" börjar ta form rejält.
    Ej mkt kvar nu:D
    Men sen väntar ju liner, alla sånna pumpgrejor o tralledäcket...
    Men såå skönt det skall bli när trådgården är klar, kan ej fatta riktigt!
    hehe

    Underbara kort, gillade dem skarpt!
    hihiihi

    KRAMAR I MÄNGDER!!!!

    SvaraRadera