06 juli 2007

Men hallå, det strilar fortvarande!

Jojo minsann, idag vaknar man med kluckkluck igen från stuprören utanför, vojnevojne, jag undrar var detta skall sluta, skall vi få havstomt till slut i varje fall. Efter regn kommer solsken säger de, men här kommer regn efter regn.

Igår kväll så roade jag mig med att göra en bild med tanke på gårdagens inlägg, ang "Weather girls" hit "It´s raining men, Halleluja". Jag gillade den låten minns jag, rätt grymt ös minsann, ni som glömt kan lyssna på denna länk. Glöm ej att hålla koll på kläderna de 2 sekreterarna har, alltså inte de som sjunger, jojo sådanan kläder hade jag med. :-)

Annars så fick jag bakat en massa bröd igår, så regnet för ju med sig lite nyttigheter och det är ju bra. Gubben min har haft bilen hela veckan, så jag har varit inomhus förutom dessa underbara hundpromenader där man blir genomblöt även med regnkläder och paraply.

Så vad gör man då förutom att baka, jo man letar och lyssnar på sin favorit-musik. Då hittade jag denna lilla filmsnutt på en man över 80 år och som leker med sin gitarr, wow, han är sååå bra, BB King.

Fast detta klipp är ännu bättre, wow det svänger!

Ja nu borde jag gå in i duschen, fast egentligen skulle jag kunna gå ut och ställa mig bara, men jag väljer varmvatten i stället.

Hoppas ni har en bra dag, ni med sol, njut, för snart kommer regnet och hälsar på hos er med, jag lovar.

5 kommentarer:

  1. Kan trösta dej med att även här regnar det precis lika mycket som igår. Läste precis att Halmstad hade regnrekord i juni med 242 mm. Undrar om vi vinner denna månad också?

    kram am

    SvaraRadera
  2. *gråter*
    ... ja nästan i alla fall men dina kort är bara så underbara. Det är inga kort man bara ser och glömmer utan dina kort ler man åt hela dagen. :) Jag älskar dem!!!

    Jag älskade låten med
    "its rainging man". :)
    Ja hallelulja det gjorde jag minsann. ;)

    Inge regn här i dag heller... vi har sol. *retas*
    Så nu tycker jag du tar bilen och minsann styr den mot Bergslagen. ;)))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam
    M I N D I

    SvaraRadera
  3. Det är alltid så härligt att läsa din blogg, man lever sig in i det hela... Kanske inte var så härligt den här gången då det regnar hos dig *ler*
    Fast bakning e ju inte helt fel! *skratt*
    Härliga kort har du hunnit med oxå ser jag!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Sätt dig i favoritfåtöljen och läs en god bok och mumsa på ditt nybakade bröd. Efter regn mååååste det komma solsken! Vi har lite halvdant idag så regnet är väl på G hit med. Dina kort är så läckra! Kramis!

    SvaraRadera
  5. Din blogg är underbar netha. Fullt av små kåserier, underbara kort som man minns och så är den så härligt personlig!

    Här har vi haft allt från supergott solsken då jag satt ute och läste och solade näsan lite till ösregn. Antar att det är lite bättre än bara bara ösregn.
    kram Annika

    SvaraRadera