01 april 2007

Spännande tider!

Här i familjen går vi i spännande tider.

Jag och storflickan håller på med körkortet, jag och gubben har diskuterat att köpa en bil till, men så kom vi på nåt annat vi hellre ville ha.

Ja det är hästkraft det med. :-)
"Let me proudly present" vår nya underbara familjemedlem, Elk heter han, en vacker islandshäst som är 14 år och söt som socker.
Äntligen får gummistövlarna åka på, för nu är det dax att börja mocka.

Lillflickan som har velat haft egen häst sen många år får nu äntligen en, jag får sköta om djur som jag vill gubben min blir hästägare, :-) och lillebror skall börja rida, storflickan är så där intresserad och storebror kan inte förstå att jag valde en häst framför en bil. :-)
Men gubben min har ju en MC som han kan köra sommartid samt så har vi ju pendeln upp till Göteborg, så det går ingen nöd på honom inte och jag får ju ta den gamla bilen.
Ha en bra dag i det underbara vårsolen.

11 kommentarer:

  1. Men gú så skoj!
    Stort jätte grattis till er alla och hälsa Älgen ;0)

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart Netha!!! Vacker häst var det dessutom!

    Själva står vi i valet och kvalet om att köpa en liten pudeltik!!! Jag är hur nervös som helst!!

    SvaraRadera
  3. Haha!
    Så även ni har blivit med häst :o)
    UNDERBART!
    Vi måste vänta ända till juni innan vår putte verkligen blir våran. Men vi gosar & myser med henne flera gånger i veckan redan :o)
    Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Tror inte att detta är ett aprilskämt, även om tanken slog mig. Hästar är mysiga, så länge man slipper rida!
    kram Annika

    SvaraRadera
  5. Vilken sötnos! Grattis :-)

    Kram Cia

    SvaraRadera
  6. Grattis till hästkraften!

    SvaraRadera
  7. Grattis till pållen! Så roligt :-D Själv hade jag oxå en förhoppning om en egen häst en gång i tiden men tyvärr blev det aldrig så. Så jag kan förstå att ni är glada :)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Hoppla pålle - grattis till sötnosen :) Så glad Svensson måste bli över att ha fått en kompis :)
    Lycka till netha - och ge järnet i kurvorna ;)
    *kraaaam*

    SvaraRadera
  9. Nämen å vad fin han är er nya vän! Jag förstår att ni är super duper glada!

    Stor KRAM från Eva (och Moa som sitter här brevid och beundrar Elk;)

    SvaraRadera
  10. Åh så roligt. :)
    Jag förstår att ni är lyckliga där hemma. :)

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  11. Men Ååååh!!

    Jag får gratulera till nytillskottet!!
    Så spännande!!:)

    Han ser hur fin ut som helst!
    Det ska bli skoj att följa era äventyr!:)

    Massa massa kramar!

    SvaraRadera