30 mars 2007

Fredag, du gamle vän!

Ja eftersom det inte vart någon hemlighet så kan jag väl berätta det även här.

Jag fyller ju 54 i år och är väldans ung för min ålder och har väldigt mycket, världens goaste gubbe, jag har fem barn, 2 barnbarn, hus, hund. Men det finns en sak jag inte har och det är ett körkort.

Vi bor på landet och jag är rätt bunden av gubben och hans körhjälp. Han får också ta alla skjutsningar med barnen, handla osv.osv.

Så nu har jag bestämt mig att nu är det så dax, jag skall ta körkort, en intensivkurs i Varberg. Denna vecka har jag varit nere 2 dagar och tagit 2 lektioner per dag, nästa vecka och veckan därpå skall jag ta 3 lektioner och 1 teorilektion per dag och så skall halkkörning in med. En total bilkörningsupplevelse skall jag och näst äldsta dottern ge oss ut på. Och har nu min största flicka precis tagit körkort så ska ju inte vi vara sämre.

Så är ni rädda om livet, se upp, för nu kommer jag snart, skam den som ger sig, tar det ett år så får det väl ta det då.

Så Malin, eftersom vi i familjen inte kan hålla nåt hemligt för varandra så har du säkert redan insett att nu är snart ensam kvar som medlem i klubben "Vi som inte tar körkort". :-) Fast du har ju fått flera chaufförer förstås. :-)

Avslutningsvis vill jag visa 2 ex av kort jag gjort det sista, det är en utmaning från en lista jag är medlem i. Utmaningen var att använda just denna fjärils-stämpeln utklipp och den skulle stå i centrum.

Ha en bra dag

10 kommentarer:

  1. du kommer fixa det galant ;-)
    *kramis*
    jenny

    SvaraRadera
  2. Go netha!!! Jag håller tummarna för dig.

    Kram L8

    SvaraRadera
  3. Men vad skoj!! Jag ska slå till snart jag med! Lycka till!! Kramis!

    SvaraRadera
  4. Det är SUPERSTRONGT av dig att göra detta! Att köra bil som är så kul, inte alltid förstås men döhäftigt när man får ösa fram på en tom väg ... med fartkameror. Stor LYCKA TILL!!!

    SvaraRadera
  5. Jag funderade på om det var detta du skulle göra i varberg när du var så hemlighetsfull. Du kommer klara detta galant!

    härliga vårkort, våren är så välkommen!!!
    kram Annika

    SvaraRadera
  6. Buhu:-( Nu blir jag alldeles ensam...

    Fast å andra sidan, precis som du skriver, nu har jag ju fullt av privatchaufförer!!
    Ullared, here we come!

    Och du kommer klara det alldeles galant. Du är vis av livet och har kört bil förr så det kommer gå strålande. Jag bara sitter här och väntar på att bli hämtad :-)

    Massa kramar
    Malin

    SvaraRadera
  7. Jag har inte heller körkort men vi bor rätt centralt.
    Jag tycker du är tuff som orkar ge dig på att ta körkort.
    Men när man är 54 år ung så är det nog inget större problem.
    Fina kort som vanligt=)
    Ha en skön lördag.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Cooooolt netha!!! Du kommer att fixa det galant, det är jag bombsäker på.

    Snyggt kort, som vanligt!

    Ha en skön helg!

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  9. Vad skoj netha. Jag ska hålla tummarna för dej.

    SvaraRadera
  10. Grattis till blivande körkort och den ursöta hästen :-)

    Kram Cia

    SvaraRadera