16 februari 2007

Fredag kväll!

Idag skulle vi alla gå på bio, men se det gick inte att samsas, sen var det en film som hade slutat gå. Jaha, vad gör man då, jo vi åkte och köpte 3 olika filmer för samma pris som våra biobijetter skulle kostat. Så nu sitter de hemma och har poppat popcorn, äter godis och dricker dricka. Det går ju bra det med. Och de är nöjda för "nu får vi ju se 3 filmer i stället" .

Hela förmiddagen har vi tillbringat i trädgården. Här nere har vi ju ingen snö så det har krattats och beskurit en del träd och buskar. gjort en ny in-hängnad för kanin och haft en allmän städdag i träd-gården. Gubben min har skjutsat ännu ett lass till tippen, jag undrar var vi får all skit ifrån.

Nu sitter jag och målar lite och lyssnar till min favvis BB King.
En vän visade mig nu ikväll vad fint hon beställt hos Gudrun Sjöden, så jag gick ju dit med en gång för att kolla. Och fattar ni, där var min kofta, som jag sett, titta och kännt på, men inte tyckt att jag skall ha, den är i ull och silke. Nu var det nästan halva priset, så jag kunde inte låta bli.
Ojojoj vad den kommer att bli fin, i varje fall är den det på galje och i katalogen, så nu får jag hoppas den passar mig med.
Korten idag är från 2 olika utmaningar på en amerkansk lista jag är medlem i.
Jag gillar ju mer att hålla på med färger och kladd själv, mer än att hålla på med mönsterpapper och annat på. Men dessa två kort blev enkla, men rätt så fina ändå.
Ha en fin helg.

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset att kika in hos Gudrun S på webben! Jag var in i butiken på Götgatan i höstas, och kom ut därifrån med en underbar klockhatt i lila...
    När man tittar på vårens nyheter blir man ju jättesugen att förnya garderoben! Men då skulle plånboken tyna bort helt. Fast det får bli ett besök nästa gång vi åker till Sthlm!

    SvaraRadera
  2. Ja jag kanske behöver ligga och ta det lugnt och inte göra annat än pilla naveln just nu!
    hahahaa
    NF är härliga hundar,sånna man bara vill krama om när man ser dem:)

    en sån fantastisk kofta!!:)

    Hoppas ni har en lugn och skön helg!

    kramar i mängder!!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra lösning på bio problemet! =').
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Det är inte dumt med en "hemma bio" ;)

    Snygga kort!!!

    Jag tror knappt det är sant, beskära buskar...ingen snö... Sverige ÄR avlångt!

    Jag tänkte förresten på dej idag då jag mötte ett gäng i backen som hade din dialekt, det låter sååå mysigt & glatt!

    Gudrun Sjöden har underbara saker! Jag har alltid drömt om en hel garderob av hennes kreationer, gärna nåt eldigt rött & rosa.

    Ha en riktigt skön lördag!

    Stor KRAM från Eva

    SvaraRadera