08 juni 2006

ojojoj, så konstigt!


Så konstigt en människohjärna reagerar.

Min fantasi har flödat ett tag och jag har fått gjort en massa saker härhemma.

Så närmar sig de 2 dagar närjag skall gå på studentmotaggning båda dagarna, då försvinner lusten och värken och stressen kryper in i min kropp och tar över.

Vad jag blir stressad för, det vet jag inte, det är ju inte mina barn, jag kan ju få mat utan att laga den, jag gillar verkligen dessa personer. Men ändå så är min oro stor just nu, jag som alltid har varit så social av mig har nu börjat dra mig tillbaka från mycket av de sociala.

Sen på lördag kommer jag att vara helt slut och ha värk, för så blir det alltid efter en ansträngning.

Bit ihop, skärp dig, det hjälper inte osv.osv.osv. får man höra från höger och vänster. Men det hjälper inte att höra, då blir oron bara värre och värken likaså. Och då längtar jag bara efter lugn och ro på en öde ö med utsikt över havet.

Men jag skall bita ihop, jag skall skärpa mig, jag lovar ingen kommer märka på mig att jag mår dåligt, att jag har värk eller att jag är orolig.

Jag skall vara gamla netha, ni vet hon som skärpte sig så och gick in i väggen och fick värk.

Men det är tur att jag har lite alster jag gjorde innan lusten försvann igen. :-)

Men jag kommer tillbaka.

Ha en bra dag.

netha

2 kommentarer:

  1. Vilka fina grejer du gjort netha! När det gäller stressen så hoppas jag verkligen inte att du biter ihop alltför mycket så att du ska bli dålig efteråt. Fy så svårt att veta vad man egentligen ska göra!

    Tänker på dig!
    stora kramar Annika

    SvaraRadera
  2. Varför hålla masken och plåga sig själv med sånt man inte vill?
    Nej gräv ner "gamla" netha och låt "nya" netha säga nej när kropp och själ inte vill. DU är viktigare än vad släkt och vänner tycker och säger. Hoppas du snart är på G hos oss pysselflickor igen. Vi saknar dina mail och dina fantastiska kreativa alster.
    KRAM!!!

    SvaraRadera