14 februari 2009

Lördag, en riktigt solig en!

Alltså, jag måste tala om hur bra jag mår när det är sol, en dag med sol gör underverk. Tänk efter allt grått vi har hela tiden, fuktigt, rått, men idag är det sol, -5, ingen blåst och bara sååå ljuvligt ute. Ingen snö har vi men jag får ett väldans gott humör.

Denna helg har vi hand om utsläppet av hästar i stallet där vi har dem, så i morse var jag i stallet vid 8, solen på väg upp och 1 timme senare så låg solen mot stallväggen, varm och go. Då tog jag en kaffekopp och satt och njöt i solen, samtidigt som jag lyssnade till aktiva talgoxar som nu börjar invänta våren. De berättade att snart, mycket snart kommer den och då kommer samtidigt ljuset med, oh så jag längtar.

Nu har jag varit inskriven hos viktväktarna i 4 veckor, och vågen visar på -5 kg sammanlagt, låter inte så mycket, men jag lovar det känns. 7 cm runt höften, ca 2 cm runt armar och hals och vad.

Det är verkligen skönt att jag äntligen har börjat, så idag har jag nått mitt första mål, så idag gjorde jag det som jag hade lovat mig själv.

Jag satte upp på hästen, efter 40 år så var jag återigen på hästryggen, läkarna som jag hade då för 40 år sedan efter hästolyckan sa att jag inte skulle kunna rida igen, men jag gjorde det. :-) Yes, lite ont gjorde det, men hallå, jag skall göra det igen, jag lovar.

Så underbart!

Så nu vänner och bekanta skall jag återigen börja rida, men jag skall gå ner mer, så det blir lite lättare för hästen, fast han viskade idag att nu var det OK, fast skönare kan det ju bli. :-)

Idag känns det som en bra dag, jag bara älskar att vara i stallet, de ger så mycket livskvalite.
Kram på er en dag som denna!
Ja mina vänner, här sitter jag i en för liten hjälm, men vad gör det, jag sitter på fina Elk!

Elk och jag pratar rätt ofta!


Våran underbara Elk!

14 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt att läsa netha! Lycka till, både med VV och ridningen.
    Ha en underbar "Alla hjärtans dag"!
    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  2. Vilken LYCKA! :)
    Både med vikten och att få rida!!!
    Vad duktig du är och massor utav grattis till viktminskningen och vilken underbar känsla att få rida igen. :)

    Hästen är såååå fin. Jätte fin bild på er tillsammans. Djur är underbara!!!

    Vad konstigt det ser ut när ni inte har någon snö.... Här är det verkligen helt vitt.

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  3. helt underbara bilder; så gott du har det ! Och du förtjänar det !

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vad härligt netha, bilderna är underbara! Lycka till med ridandet och det fortsatta VVandet.
    kram Annika

    SvaraRadera
  5. Åååå vad jag blir glad för din skull Netha !!

    Både för vikten och sen att du visade läkarna att man ska aldrig ge upp..

    Min dotter blev riktigt avis på dig som har en egen häst, hon skulle sååå gärna vilja rida hon också, men här kostar det en förmögenhet att bara rida på ridskolan, så ja det får bli när hon blir större kanske.

    Kramis och lycka till med nästa ridning igen..

    SvaraRadera
  6. Vad duktig du är Netha! Det är bara att kämpa på!

    SvaraRadera
  7. HEJA NETHA! Jag hejar av allt mitt hjärta på dig med både viktminskning och ridning. Du är tuff!!

    SvaraRadera
  8. Vilka fina foton!!! Helst det sista, vackert! Det borde du rama in och ha som en affirmationsbild att komma ihåg va som får dig att må bra.

    Vad du är duktig med vikten, grattis till tappade kilon!

    KRAM från Eva

    SvaraRadera
  9. Va härligt att kunna rida igen om man nu vill det. Skulle aldrig sätta mej på en häst själv, även om vikten vore mindre ;-)
    Bra kämpat med vikten också

    kram am

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Det var så länge sedan jag var ute på bloggrunda och nu tänker jag ta tag i detta igen.
    Jag behöver vila ögonen lite på färg och form så jag hoppade in hos dig en stund.

    Lisbet

    SvaraRadera
  11. Grattis till viktnedgången! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  12. Kikar in. :)
    Och tack igen för underbar väska!
    En riktig mindi-väska. :)

    Bamse kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  13. Såg dig och Paula på kort från mässan. :) Åh så mysigt det såg ut!!!

    Bamse kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  14. Hej du sköna!!!!!
    Jag skulle bli stolt om du ville lägga upp kortet i galleriet!!
    Vad härligt det låter att du försiktigt kan börja rida igen.
    Kramar i massor!

    SvaraRadera