09 januari 2008

Jag älskar ............

............ hjärtsnörpande slut, jag blev så glad när jag läste om hunden Leon och hur han har klarat av strapatsen i hårt väder och flera dygn på berget. Inte nog med det, han är så underbart söt, tänker onekligen på våran stora lufs vi hade, dock svart men stor och mjuk och varm och go.

Jag älskar lyckliga slut!

Varför står det inte mer om lyckliga slut i tidningarna, det är bara jämmer och elände, våldtäckter, skjutningar, slagsmål, misshandel. Finns det något mer jobbigare än att läsa dagstidningar, det gör en deprimerad ju.

Lika deprimerad blir man ju om man tittar ut, grått, mera grått och genomgrått. Jag såg solen 7 minuter mitt på dagen igår, mitt under hundpromenaden kom den och överaskade mig, jag stannade upp och kände glädjen börja spira, tog tag i stunden och njöt som bara den. Tur var väl det för stunden efter var den borta, det blev grått, dimmigt och duggigt igen.

Hur skall jag få detta inlägg att sluta lyckligt då?

Hm............................................tittar ut.................deppigt, tittar på mitt skrivbord...........................deppigt, tittar på min mage...................................................deppigt, tittar på lappen från bilbesikningen från morgonen.............deppigt, en tvåa....................................... lyssna på musik gör mig glad......................................ja BB King gör mig verkligen glad, så den kör vi och här spelar han ihop med en annan favvis Gary Moore, lyssna och få in lite go känsla i kroppen.

Ha en bra dag, tänk positiva tankar, var snälla mot varandra.

5 kommentarer:

  1. Nytt försökt...
    Vassego menar jag. ;)

    Kramis
    M I N D I

    SvaraRadera
  2. Här var det ny design! Vårfint, liksom! Man borde kanske piffa upp sin blogg...

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Åh, du gör mej glad. :o)
    Underbart att läsa din blogg. Jag hör att du minsann inte är så deppig ändå.
    Och visst ska vi tänka positiva tankar. Det sprider sej. Så andra blir glada och positiva....
    Underbar ny layout har du i din fina blogg. Kanon!
    Må så gott.
    Stor kram från Anita

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Det är inte alltid så lätt att tänka positiva tankar mitt i allt elände. Men glädje ger glädje så det gäller att ta vara på de små stunderna av solsken!
    kram Annika

    SvaraRadera