27 november 2007

Åter tillbaka....

......från massor av aktiviteter.

Idag är Storpojken mycket bättre och får gå till skolan imorgon, men lillflickan ligger nu i sängen, dock inte spyende utan bara med en massa magvärk och knip. Vi andra har klarat oss förutom att jag alltid mår illa när någon annan har kräkts i familjen.

Idag hämtade jag lillpojken direkt efter skolan, körde och postade min julswap och sedan körde vi till pizzerian för han firade att han var ensam till middag. :-) Ja, alltså av vanlig mat, de andra kör ju lite försiktig fiskbullepotatisrisutankryddormat och det vill ju inte han ha, för det tycker han att han skall få när det blir dags för dietmat, inte nu när han mår bra. Och visst har han rätt. :-)


Men vi har klarat oss fint än så länge, jag såg framför mig hela familjen kramades hinkar och toaletter, tvätthögen växer, lukten i huset stinker, allt stinker och mitt i allt går jag och får ta hand om allt, illamående och sjuk själv, men vem bryr sig då, de är ju sjuka. :-)

Men som vanligt har jag bra fantasi. :-) Tack och lov.

Kortet idag är bakgrunden Eat Cake och barnen och lampan är Art impression.

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Usch ja, magsjuka klarar man sig ju utan! Fick hem lapp från sonens skola idag med tips och råd hur man ska göra om man drabbas och för att inte bli smittad... men ja, själv brukar jag faktiskt ha turen att slippa magsjukor! Kan inte minnas när jag hade det sist. 15 år sen kanske?!

    kram Linda

    SvaraRadera