16 augusti 2007

Semestern lider mot sitt slut!


Gubben börjar att jobba på måndag och barnen på onsdag och allvarligt talat så tycker jag det skall bli så skönt, tillbaka i lite rutiner igen. Fast de första veckorna är det mycket med skolresor och kamratutflykter osv. så det blir mycket picnicande och hämtande. Men snart är vi inne i det gamla vanliga igen.
Nu har jag ju bara 3 skolbarn kvar och det är O i 9:an, O i 7:an och G i 2:an, kan ni fatta vad tiden går fort.
Nu måste jag börja med julkorten, jag har en beställning på 100 kort och då gärna olika, så det är bara att kasta loss och vara kreativ.
Denna sommar har allt legat på is, vet inte vart min energi tog vägen, inte heller kreativiteten, men jag måste väl finna den snart igen.
Vi har varit i Stockholm och vi hade det så grymt trevligt. Men oh, vad det är skönt att komma hem till sitt eget. Jag är en riktig hemmanjutare!
Nog idag, skall försöka låta lite mer positiv nästa gång och det skall bli lite oftare igen.
Idag 2 bakelsekort som skall gå iväg till ett par kvinnor som fyllt och fyller år.
Ha det!

9 kommentarer:

  1. Härligt att se dig här igen och att det snart blir lite med struktur på tillvaron.

    Jag längtar oxå tills barnen och jag ska börja skolan och karln är på jobbet. Då vet man ju vad man ska ta sig för på dagarna *ler*

    Kram på dig!
    Karin

    SvaraRadera
  2. Fina härligt färgglada kort! Jag tror att man trots att det är skönt med ledighet behöver lite ordning med tider och så.

    SvaraRadera
  3. Jag blir alltid så GLAD av att kika in på din blogg! Du gör så härligt underbara kort!!!
    Jag saknade att "hälsa på" hos dej och alla andra, så jag bestämde mej för att börja om igen... ja du vet ju hur jag är ;)
    Nu ska jag oxå vara en "hemmanjutare" (störtskönt ord!) till nästa äventyr lockar runt husknuten...
    Ha en fin dag!
    STOR kram från Eva

    SvaraRadera
  4. Hejsan
    Hittade hit när jag googlade och jag måste säga att du gör underbara kort:)
    Tack för att jag fick titta in, kommer tillbaka igen.
    Christina

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bakelsekort! Verkligen färgklickar! Och kul att höra att du är på återtåg...
    Det var faktiskt skönt att komma in i rutiner igen, ska jag erkänna!

    SvaraRadera
  6. Visst stämmer det detta med rutiner och tider igen - ledighet är skönt ett tag men sen är ordning i tillvaron skönt! Hur har det gått med att köra bil i sommar Netha? Har det blivit många mil? Hoppas det går bra!

    SvaraRadera
  7. Jag blir alltid så glad av dina kort. Du har så mycket kul idéer och jag skulle vilja bli smittad... När vi hade onlinehelg sist så kom jag in i ett riktigt stim, fick massor av kort gjorda. Tänkte att det kanske hade flugit vidare till dig nu så du kommer igång med julkorten. Själv har jag än så länge gjort 3 och det blir väl förhoppningsvis fler snart.

    Många kramar Annika

    SvaraRadera
  8. Så kul att vara här inne hos dig och läsa ikapp. Ja, jag är också en riktig hemmanjutare. Men visst är det skönt att åka iväg ibland också. Härligt att ni hade det bra i Stockholm. Det där med kreativitet osv.. det FÅR man låta komma när det kommer tror jag och har man som du ont i kroppen så är det ännu mera viktigt. Inte känna måsten . Ja, du förstår nog hur jag menar. Ha en härlig söndag.
    Kram Lallis

    SvaraRadera