28 maj 2007

Måndag igen och igen och igen!

Vet inte vart helgerna tar vägen, men borta är de!!

I helgen har vi firat vår lilla Islandshäst Elk som fyllde 17 år, han står mitten i livet och är den goaste hästen man kan ha, fylld med energi och kraft minsann. Vi på 2 ben smaskade födelsedagstårta emedan Elk på 4 ben stod och åt och tuggade sin goa hemgjorda tårta, och vår andra fyrbente son Bosse, åt hästskit med stor iver och glädje.

Annars har jag kommit in i ett pysselstiltje, har ingen lust eller energi eller ideér om vad jag skall göra. Men en sak vet jag och det är att jag måste städa där inne, det ser ut som en tornado har gått fram igenom rummet, suck vad fort det går. Men det är nog våren och djuren som gjort att vi varit ute mer än vanligt och fått i oss en massa go frisk luft. Sen vet jag inte längre vart dagarna tar vägen och sedan har jag haft lite mycket värk de sista och det tar med energi.

Men det går väl snart över och då kommer för-hoppningsvis energin tillbaka.

Imorgon åter storflickan till Bulgarien, det skall bli spännande och se vad hon tycker om det landet, jag vill åka till Skottland igen. Och där vill jag sitta på en grön kulle och höra svischandet över de gröna kullarna, sen lägga mig ner och titta på alla moln som snabbt flyger över himlen. På kvällen vill jag sätta mig på en bar bland en massa glada skottar och dricka ett par glas av deras goda mörka öl med skum som är i konstistensen grädde över. Ojojoj vad smaskigt, undrar om gubben min och jag kan ta oss några dagar igen och åka dit.
Nu är det också dags att planera studenten för min andra storflicka tar ju studenten den 8:e juni så det börjar närma sig. Hm, jag undrar vad jag skall bjuda på, hur många stolar och bord måste vi hyra, osv,osv.

Nä nu skall jag para ihop 1 stor tvättkorg med sockar som ligger huller och buller i där, sedan skall jag hänga 5 maskiner tvätt, suck jag avskyr tvätten.

Jag tror det är dags för en liten smärre grop att ramla i, konstigt att man får dessa gropar, men humöret går verkligen nedåt.

Men jag älskar ju att gära badkort så här kommer 2 till, det första är Dabbers på bakom själva motivet.

3 kommentarer:

  1. Ha en härlig vecka. Det ska jag ha? =).

    Jag kommer gärna och passar om ni ska åka iväg. Eller så kan alltid Bosse bo här. Men då får vi nog träna honom ihop med Snus =).

    Puss på dig lilla mamma!
    //Paula

    SvaraRadera
  2. Oj, du har mycket att stå i.
    Berätta gärna vad du kommer på för smarrigt till studenten sen.
    Vi har två som blir 11 år den 6:e, men för första gången så ska vi bara ha kaffekalas med tårtor och dopp.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är så himla jobbigt när dipparna kommer... Jag förstår dig så väl! Jag önskar att jag kunde göra dig sällskap upp på den där kullen i Skottland. Känns som min själ skulle behöva bli ordentligt urblåst.

    Jag älskar dina kort, Netha. :-)Dom får mig att le

    SvaraRadera