20 april 2007

Välkommen!


Inatt så kom vi hem med en liten valp som är 9 veckor och han skall heta Bosse. Han är till mesta del Labrador men mammans mormor var schäfer så det finns lite blandning i han. Men han är brun och så söt och än så länge lugn, men nu är det full fart på Svensson.
Så nu blir det livat i 14 dagar innan de har vants sig att de skall leva tillsammans.

Fast jag älskar ju detta djurliv, jag har längtat efter det så länge och har ju hela mitt liv velat ha en massa hundar o hästar, så nu börjar jag trivas med livet ordentligt. För om 14 dagar är vi ju fulltaliga då kommer vår Islandshäst med ner.

Idag har jag inte mer och skriva förutom att det blåste så mycket igår att det var läskigt att åka bil igår, så idag är man rätt mör.

Ha en bra dag i solen och blåsten.

Idag visar jag ett kort på en sömning lillebror med en kelstund med Bosse och mitt första julkort för i år.

6 kommentarer:

  1. Grattis!
    familjen växer ;o)

    När du får ditt körkort tycker jag du ska pcaka in hundarna en dag och styra kosan hitåt.

    SvaraRadera
  2. Grattis till nye familjemedlemmen! Lycka till med inskolningen...
    Här blåser det också och har gjort hela natten. Vi ska hämta husvagnen i dag, och det känns oroligt att köra med det vindfånget! Säger jag, som inte ens ska vara med. Kan inte hjälpa till och dra den för hand, och då vill jag heller inte stå där och se ut som en "finfröken"!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken sötnos lilla Bosse är.
    Ja lillebror åxå förstås.
    Vad kul med en vovve till,jag hoppas det blir en bulldog åxa någon gång.
    Snyggt julkort.
    Tack för dina uppmuntrande ord på min blogg,de betyder mycket.
    *Kram*

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du får det du drömt om netha. Blir det måntro ännu fler djur framöver?!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Sicken liten raring. =)
    Lycka till med den lille plutten.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. *fnissar* Förts julkortet, ja du ÄR så härlig du netha vännen!

    Vad FIN ny familjemedlem ni har fått!

    Ha en riktigt skön helg!

    Stor KRAM

    SvaraRadera