20 december 2006

OK, så var det så dax......


.........att anmäla sig, så att man skall kunna få en handledare och börja övningsköra.
Vi gick på introkursen, gubben min och jag för detta, och körskolläraren skall ta en syntest på mig och den går inte igenom. :-)
Jaha, nu när jag äntligen har bestämt mig så kan jag inte fortsätta, utan nu måste jag först gå till optikern och sedan kanske doktorn, suck jag vill inte ha progressiva glasögon, jag vill inte ha glasögon alls. Men det är bara att inse, jag har många fel på mina ögon, så det kanske är dax att acceptera glasögon i varje fall.
Jaja, kanske jag itne skall ha körkort i varje fall, men man skall väl inte gräva ner sig för det, för optikern kanske kommer på en dunderkur så att jag ser komplett imorgon.

Här nere är det grått och trist som vanligt, nu ligger dimman tjock och luften står fuktig och still, men vi hade sol under ett par timmar idag, så då gällde det att njuta.

Idag slutade barnen i skolan, själv är jag faktiskt väldans trött och hängig, jag får inte mycket gjort här hemma, men det blir ju jul ändå.
Pyssellusten är borta, men jag gjorde lite tändsticksask förpackningar till lillemans fröknar, så när jag kommer dit för att hämta sonen så kommer fröknarna och tackar och kramar, så säger lilleman att varför gav du inte Ulla en. Suck, jag glömde deras x-tra lärare och så jobbar ju hon på fritids med. Jaja, jag fick gå hem och göra en till och den får vi gå och ge imorgon. Det man inte har i huvet får man ha i bena.

Jaja, det får vara nog för idag, idag visar jag mina frökentändsticksaskförpackningar samt så har jag gjort 2 askar till en väninna som har fåruppfödning.

kramis på er

11 kommentarer:

  1. Åh, vilka underbara askar!! Nu måste jag göra ännu fler! *s* Kramis!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tittade in på min sida och lämnade några rader! :)

    Vilka underbart fina tändsticksaskar du har gjort!

    God Jul och Gott Nytt År!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Hej Kära netha!
    Jag är tillbax i bloggvärlden igen och jag måste ju bara komma in här och kommentera de UNDERBARA askarna!!!! Vilken otrolig talang du har som får till det såhär bra med allt som kommer i dina händer!Hoppas du får upp humör och ork snart! Jag känner lite lika och det beror nog till en del på dethär asvädret vi har haft nu i månader känns det som. Som att leva i en säck! På morgonen då man åker till jobb är det mörkt, på kvällen när man komemr hem är det mörkt. Det är en uppenbarelse att se sitt hem i dagsljus under helgen då man är ledig! Burr...

    Julefrid till Dig och din goa familj!

    Varm kram Marika

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du bestämt dig för körkort!!! Hoppas att det inte blir så mycket tjorv med synen. Jag håller mina tummar för dig.

    Askarna är precis lika härliga som de andra jag sett. Och vilken bra idé att slå in dom på det där sättet - den dagen jag ska lämna gåvor till fröknar så har jag ett mycket bra tips :-)

    Och tusen tusen tack för julkortet - jag blev så varm i hjärtat. Hoppas att din jul blir lika härlig som din blogg.

    STOR KRAM

    SvaraRadera
  5. Vad fina gåvor till fröknarna! Det förstår jag att de uppskattar. Du är verkligen så godhjärtad!

    Vad spännade ett du ska ta körkort! Kom hit så får du övningsköra med mej ;)

    Sköt nu om dej, ta det lugnt och njut av allt som hör julhelgen till!

    STOR Kram från Eva

    SvaraRadera
  6. Så fina askarna var, fåraskarna är ju super.
    Vad jobbigt det blev med synen då, hoppas ögonläkaren kan finna råd

    kramis am

    SvaraRadera
  7. Å så fina tändsticksaskar!
    Förstår om fröknarna blir glada när dom får detta!

    Min son ville skriva kort till fröken o ge henne i dag när det var sista dagen så det fick han. Glad över att han tog ett sådant initiativ :).


    Vill passa på att önska dig en riktigt god jul!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh så underbara!!!!!!
    Jag har slagit in presenter till tjejernas fröknar här i kväll... pust... det är mycket nu.

    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Så snygga! Jag har inte julpysslat alls i år... Tiden har inte räckt till men nästa år så tar jag nya krafter. Önskar en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  10. Vill bara kika in för att önska
    GOD-JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

    Kram MAlin

    SvaraRadera
  11. Ja jag förstår att lärarna måste ha blivit glada för de askarna,du är så duktig!
    Och så himla fint förpackade också!:)

    Önskar er en riktigt härlig,lugn och skön Jul!!

    Kramar i mängder!

    SvaraRadera