17 november 2006

Fredag - min favvisdag!

Visst är det något visst med fredagen!

Idag är den speciell minsann för jag mår inte bra, efter att storebror gått till skolan i torsdags, avlöste lillflickan honom och blev också förkyld minsann. Och eftersom jag har haft nattvak med minstingen nästan hela veckan så drog ju jag på mig någon mystisk förkylning jag med. Så det sista dygnet har jag ätit skivad vitlök på mackan minsann, det är så där äckelgott, så nu kan ni minsann kalla mig "53:an löken netha".

Apropå lök, så skall jag ha ungsgratinerade grönsaker till fredagsmiddag, och då älskar jag att lägga med lite gul lök samt en massa skalade vitlökar, förstås så måste ju gubben få kött, så vi tar fyllda lövbiffar och jag fyller dem med soltorkade tomater, mozzarella och lite goa kryddor.


Kryddorna som jag lägger i vinet är också gott, speciellt när det dragit en tag och det blivit glögg, och glögg längtar jag efter idag. :-)


Idag skall jag minsann göra lite julkort till, vi måste ju ha lite på den lilla marknade vi skall stå på största flickan och jag.


När vi nu talar om flickan min, så gå gärna in på hennes blogg, där kommer hon visa kort som hon gör på fritiden, finfina kort, jag bara älskar hennes barnkort.


Barnkort gör inte jag, men jag gör andra kort och nu julkort.


Idag är det så dax att visa upp några till julkort.

8 kommentarer:

  1. Vilka underbara alster du har gjort! Imponerad!!

    SvaraRadera
  2. Å vad mycket fina julkort!!! Vad häftigt med tomten & önskelistan och den första gröna lilla söta tomten gillar jag. Du har så mycket bra ideer!

    Snart är det sommar, dags att planera var & när ?!

    Trevlig helg!

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  3. Du är bäst lilla mamma! Underbara julkort! =)

    kram
    Paula

    SvaraRadera
  4. Sicka fina julkort du gjort och äntligen får vi se några av dem!

    måste säga att jag gillar den där da Vinci tomten jättemycket, så fräck!

    kram Annika

    SvaraRadera
  5. Underbara julkort!!!:)
    Man blir så glad när man ser dem!

    Stackare som blivit förkyld!:(
    Tror jag har ngt på gång jag också men jag vägrar se mig slagen,hehehe
    Har ju för mkt o göra;)

    Hoppas du piggnar till snart!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  6. Gud vilka kort!!
    Du är helt fantastisk netha!!

    Jag är så imponerad.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Stackars systeryster, inte skojsigt att vara snuvig. Inte skojsigt för resten av familjen heller om du stinker vitlök ;-)
    Fina kort har du gjort i alla fall
    kram am

    SvaraRadera
  8. Krya på dig :-)

    och det är alltid en upplevelse att se dina vackra och påhittiga kort i bästa netha-stil.

    KRAM
    /Carina

    SvaraRadera